Retourneren & garantie

Bedenktijd
Product retourneren
Product ruilen
Terugbetaling
› Beschadigd product ontvangen
Verkeerd product ontvangen
› Garantie




Bedenktijd
Voor alle producten die je bij ons via de webshop besteld, geven we je een bedenktijd van 30 dagen na ontvangst van het product. Binnen deze bedenktijd kan je het product beoordelen en bekijken of het aan je verwachtingen voldoet. We vragen je om zorgvuldig met het product en de verpakking om te gaan. Dit betekent dat je het product slechts in die mate uitpakt of gebruikt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of je het product wilt houden. Is het product niet wat je ervan had verwacht? Geen probleem, je kunt gebruik maken van je herroepingsrecht. Maak hiervoor gebruik van het modelformulier voor herroepingsrecht.

 Download hier het modelformulier voor herroepingsrecht


We vragen je om het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijs mogelijk - in de originele staat en verpakking te retourneren. Meer informatie over het retourneren van een product vind je hier. Wanneer het product niet meer compleet is, er zichtbaar gebruikt uitziet of buiten de bedenktijd wordt teruggestuurd, kunnen we het helaas niet terugnemen. Bij twijfel hierover adviseren we je om contact op te nemen met onze klantenservice, zodat je achteraf niet voor verrassingen komt te staan.

TERUG NAAR BOVEN



Product retourneren
Ben je toch niet tevreden over je gekochte product? Geen probleem, je kunt het product gewoon terugsturen naar ons, daar doen we niet moeilijk over. De kosten voor de retourzending zijn voor je eigen rekening.

Retourprocedure
Een product retourneren is vrij eenvoudig. Hier hebben we een handige retourprocedure voor waarmee je in enkele stappen kunt aangeven welk(e) product(en) je retour wilt sturen. Heb je hulp nodig bij de retourprocedure? Onze klantenservice helpt je graag. 

1. Klik hieronder op de 12Return button om de retourprocedure te starten. 
2. Vul je bestelnummer en postcode in
3. Vink het product of de producten aan die je wilt retourneren
4. Vul je adresinformatie in
5. Vul een reden van de retour in
6. Kies voor "Inleveren bij UPS express locatie" of "Ophalen door UPS"
7. Controleer je gegevens en rond de retourprocedure af

Als laatste stap kun je het retourlabel downloaden of printen. Deze ontvang je ook nog per e-mail zodat je hem op een later moment kunt uitprinten. Plak de retourlabel op de doos. Zorg ervoor dat het product zorgvuldig is ingepakt, zodat de kans op transportschade minimaal is. Afhankelijk van de keuze die je hebt gemaakt bij stap 6, maak je een afspraak met UPS om je pakket op te laten halen of lever je het pakket in bij een UPS exress locatie. De dichtstbijzijnde UPS express locatie kun je vinden op www.ups.com/dropoff.  




Kosten retourzending
De kosten voor een retourzending bedragen €6,95. Deze kosten zijn voor je eigen rekening. Dit bedrag hoef je niet te betalen aan UPS. Wij regelen het met UPS en houden de kosten in van het bedrag dat wij aan je terugbetalen. 

Retourneren in de winkel
Het is ook mogelijk om je product te retourneren in onze winkel. Hier zijn uiteraard geen kosten aan verbonden. Als het product voldoet aan onderstaande voorwaarden, krijg je direct je geld terug. Het adres en de openingstijden vind je hier.

Voorwaarden
We kunnen alleen retourzendingen in behandeling nemen die voldoen aan de volgende voorwaarden.

  • Het product moet binnen de bedenktermijn van 30 dagen na ontvangst retour gestuurd worden.
  • De retourzending moet aangemeld zijn via de bovenstaande retourprocedure.
  • Het product dient ongebruikt en onbeschadigd te zijn. Het product mag uiteraard uit de verpakking worden gehaald om het te bekijken, maar het mag niet gebruikt worden. Bijvoorbeeld, een tv beugel mag uit de doos worden gehaald, maar niet worden bevestigd aan de muur of de tv.
  • Het product moet compleet met meegeleverde toebehoren weer in de originele verpakking worden verpakt.


TERUG NAAR BOVEN



Product ruilen

Als je een product wilt ruilen voor een ander product is dit alleen mogelijk in de winkel. We helpen je graag om een ander product uit te zoeken. Een eventueel verschil in prijs zal aan de kassa worden verrekend. Het adres en de openingstijden vind je hier.

Een product ruilen via de post is helaas niet mogelijk. We vragen je dan om het product retour te sturen via de retourprocedure. In de webshop kun je direct een nieuw product bestellen. Als je hulp nodig hebt bij het uitzoeken van een ander product, zit onze klantenservice altijd voor je klaar. 

TERUG NAAR BOVEN



Terugbetaling

Als je retourzending is gecontroleerd en afgehandeld ontvang je een e-mail met daarin een creditfactuur. Het totaalbedrag zal zo snel als mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen worden terugbetaald via de betaalmethode die je hebt gebruikt. Indien van toepassing, zullen de kosten van de retourzending (€6,95) op het totaalbedrag worden ingehouden. Eventueel betaalde verzendkosten worden alleen terugbetaald als je de hele bestelling retour stuurt. Besluit je een deel van de bestelling te houden, dan worden de verzendkosten niet terugbetaald. 

TERUG NAAR BOVEN



Beschadigd product ontvangen
Producten worden door ons met de grootste zorg ingepakt en gecontroleerd voordat we ze verzenden. Toch kan het voorkomen dat het product of de verpakking, bijvoorbeeld door het transport, beschadigd bij je aankomt. Ook kun je te maken hebben met een fabrieksfout als het product kapot is of niet goed werkt. Als dit het geval is vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice, zodat we je snel van een passende oplossing kunnen voorzien.

TERUG NAAR BOVEN



Verkeerd product ontvangen
Heb je niet het product ontvangen dat je hebt besteld? Dit vinden we uiteraard zeer vervelend en we gaan er alles aan doen om je zo snel mogelijk te voorzien van het juiste product. We vragen je om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij zullen ervoor zorgen dat dezelfde dag nog het juiste product naar je wordt verstuurd. Het verkeerde product kun je naar ons terug sturen. Hiervoor krijg je een antwoordnummer, zodat je geen kosten hoeft te betalen.  

TERUG NAAR BOVEN



Garantie
Op alle producten in onze webshop is de wettelijke garantie van toepassing. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij je zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of (gedeeltelijke) terugbetaling. 

Fabrieksgarantie
Naast de wettelijke garantie zijn de meeste producten ook nog voorzien van fabrieksgarantie. Dit is een extra garantie die wordt gegeven door de leverancier of fabrikant, welke zelf voorwaarden stelt aan deze garantie. De termijn van de fabrieksgarantie vind je bij de specificaties van een product. Deze termijn verschilt per fabrikant en kan uiteelopen van één jaar tot levenslange garantie op het product.

TERUG NAAR BOVEN